Het melden van (bijna) incidenten die optreden tussen de 1e en 2e lijn, apotheek en VVT helpt om de patiëntenzorg te verbeteren. In het geval van een (bijna-)incident kunt u dit melden via onderstaand formulier. De melding komt bij de betrokken zorginstelling terecht, die een onderzoek kan starten. We stellen het op prijs als u ook zelf een terugkoppeling geeft aan de betrokken zorgverlener(s) over het voorval.
Voor echte calamiteiten maakt u geen gebruik van dit TIM-formulier. Voor meldingen aan het Spaarne Gasthuis en de spoedpost Zuid-Kennemerland kunt ná contact met de (medisch) manager, de calamiteit melden via Meldformulier TIM HAP Zuid-Kennermerland (zenya.work).
De volgende partijen kunnen incidenten melden en kunnen meldingen ontvangen:
- Specialisten en apothekers Spaarne Gasthuis
- Huisartsen en hun assistenten/praktijkondersteuners van de Haarlemmermeer en Zuid-Kennemerland
- Specialisten ouderengeneeskunde en hun secretariaten van Amstelring, Cordaan, Kennemerhart, Zorgbalans en Stichting Sint Jacob
Meldingen van andere zorgverleners of partijen worden niet in behandeling genomen. Meldingen aan de Amsterdamse ziekenhuizen kan via Amsterdam Transmuraal.